Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondrej.zverina

Díky

Jsem rád za nový příspěvek, doufám že váš blog po odmlce opět ožívá. Je skvělé když zprostředkujete náhled na nějakou tahanici ze svojí pozice.

0/0
27.12.2010 21:15

smaky92

Referendum o st. rozpočtu

Prvky přímé demokracie v Ústavě jsou a jsou pravidelně používány a schvalování rozpočtu v referendu taky není v Evropě žádná novinka.

0/0
11.12.2010 15:56

kaktusak

Veverky, už to máte za pár

Další strana zelených (US-DEU, ODA...) na obzoru.

0/0
11.12.2010 1:17

Veramek

Alibismus.

Nějak Vám slečno Kočí nemůžu uvěřit.Z Vašeho článku mám pocit, že si jen děláte alibi před těmi naivy, co VV v o čekávání změn v politice volili. Stejným způsobem se v parlamentu zametá pod koberec delší dobu nejen referendum, ale i omezení poslanecké imunity,snížení poslaneckých platů, přímá volba prezidenta atd. Vždy se ukáže, že předložený návrh je z toho či onoho důvodu třeba "doladit",smete se ze stolu a je ticho po pěšině.A nebo stačí,že návrh předloží ta "nesprávná" partaj a koalice musí držet basu.Kdybyste svoji snahu o prosazení referenda myslela vážně, určitě by se dnes smetený návrh dal v legislativním procesu dopracovat - pokud by jste ho netlačili ve stavu legislativní nouze,narychlo,bez diskuse jako "reformní" zákony. Ale co, aspoň Vám "moudrým" nebudou "lúzři " moc kafrat do vládnutí ;-)

0/0
10.12.2010 15:17

Harvey2000

To nechápu

Myslím, že to tam slečna Kočí napsala přesně. Návrh ČSSD byl narychlo udělaný, proč schvalovat něco tak narychlo a nekvalitně připravenýho? Spíš bych se zajímal o to, proč ČSSD nespolupracovala na tom vládním a jednou za můj život nevzniklo něco z většinového konsenzu Poslanecké Sněmovny.

0/0
10.12.2010 15:30

sizitisi

Zajímavý článek..

děkuji za něj. Je vidět, že jste opravdu odbornice, která své práci rozumí R^R^R^

0/0
10.12.2010 15:06

petrph

začínám tušit smutnou pravdu

Nějak mi není jasný, proč poslankyně  VV říká,on sice návrh zákona o referendu v parlamentu je,my jsme ho slibovali svým voličům, ale v některých bodech se lišíme, takže už předem říkáme NE: Přece tyhle rozpory se většinou řešily až při projednávání navrženého zákona v parlamentu, kdy byla možnost navrhovat změny a doplňky jednotlivých paragrafů, upřesňovat,pak se hlasovalo jak o jednotlivých změnách, tak i o koncovém znění . Každá strana i poslanci mohli do poslední chvíle před hlasování tímto způsobem upřednostňovat své zájmy - i když byli součástí jednotné koalice či opozice.

Jenomže u poslanců Věcí Veřejných je tady ta neslavná smlouva s kandidáty o penalizací 7 milionů.Takže když Nečas,Kalousek a potažmo John řeknou "referendum NE", musí poslanci Věcí veřejných, pod pohrůžkou pokuty 7 milionu"  rovněž říci NE, a nesmějí ani diskutovat o podmínkách,kdy by to možné bylo Není to náhodou tak?A co pak tedy vlastně v parlamentu dělají a čí zájmy hájí? Pana Nečase, Kalouska,a co občanů?

0/0
10.12.2010 14:42

sizitisi

Re: začínám tušit smutnou pravdu

Nemylsím si, že by se to vyřešilo připomínkami k zákonu v dalších čteních. Vznikl by mišmaš jako když vaří pejsek a kočička Rv

0/0
10.12.2010 15:00

Harvey2000

Re: začínám tušit smutnou pravdu

Přesně tak, vláda připravuje vlastní návrh a ČSSD mohla s nimi spolupracovat. Oni si ale radši udělali svůj paskvil.

0/0
10.12.2010 15:10

petrph

Re: začínám tušit smutnou pravdu

Bohužel, to už se stává u schvalovaných zákonů spíše pravidlem. A vsadím se že až se koalici povede splichtit nějakou vlastní lepenici zákona o referendu, tak to to poslanci TOpky právě těmito připomínkami zdegenerují tak že to bude pro občany nepoužitelné. A poslanci VV, díky klauzuli ve smlouvě kterou podepsali, nebudou smět hlasovat proti...

Zatímco kdyby jako celá strana podpořili návrh sociální demokracie , určitě by dostali prostor si své připomínky vymoct  a ty další zablokovat..

0/0
10.12.2010 15:44

pidla

Vaše vysvětlení neberu

a je mi zcela lhostejné, kdo zákon předkládá. Vaše povinnost je pracovat pro voliče a v jejich prospěch. Jste zastupitelé a vaše  práce je na určitou dobu a je jasně daná. Vy všichni ji neplníte, protože kdybyste ji plnili, nevypadalo by to zde takto. Můj sen je  správa státu v rukách odborníků, beze stran placených z peněz daňových poplatníků. Přímá demokracie bez berliček, státní správa velice zeštíhlena a zjednodušena a občan-volič samostatně myslící . Toho se nikdy nedočkám, takže pro začátek, co kdyby se strany financovaly samy????

0/0
10.12.2010 14:35

Harvey2000

No a to právě dělá, ne?

Tím, že tu rychlokvašku neschválila právě potvrzuje, že pracuje pro voliče, ne? Jinak Váš sen nemusí být yeoreticky úplně špatný, v praxi ale nevěřím, že by fungoval. Politické strany aspoň trochu financovány musí. Koho by jinak zastupovaly zájmy? Jen těch, co by je financovaly. Takže většina lidí by byla bez reprezentace.

0/0
10.12.2010 14:55

pidla

Re: No a to právě dělá, ne?

To je teď taky, nebo vás někdo z nich reprezentuje??? A já si dovedu představit státní správu beze stran úplně a nikomu by nechyběly. Jen politikům.

0/0
10.12.2010 15:02

Více takových Kožených

Copak

dostali jste stranický úkol dělat kampaň?

0/0
10.12.2010 13:41

apandao

Re: Copak

Co je špatného na tom, že poslankyně vysvětluje postoj strany k určitému návrhu zákona?

0/0
10.12.2010 13:56

Více takových Kožených

Re: Copak

Zkus větu, co jsem napsal, přečíst v její syrové podstatě a zjistíte, že tam není nic o špatnosti, nic o obhajobách postojů, prostě nic takového, co si domýšlíš ve svém příspěvku, ale strohý dotaz, jestli je ten článek je rozkazem vedení dělat stranickou kampaň ! :-)

0/0
12.12.2010 13:26

Malá mořská víla

Tanečky kolem referenda ...

To je pravdam že lidi čím dál tím méně věři politiků. Ukazují to taky různé průzkumy. lidé se totiž v tom politickém kolotoči přestávají orientovat a tedy se to pro ně stává nepochopitelné. Nebylo by od věci politiku udělat transparentnější. Lidi by se pak o politiku začali více zajímat.

Jinak tedy s vámi souhlasím.

0/0
10.12.2010 13:33

kizt

Víte, vážená autorko

Chce se mi říci :  Jistě pane ministře.

0/0
10.12.2010 13:30

apandao

Referendu říkáme ano, legislativnímu zmetku ne!

Tak s tímhle naprosto souhlasím. Dobrý článek R^R^R^R^

0/0
10.12.2010 13:25

VildaVilda

Re: Referendu říkáme ano, legislativnímu zmetku ne!

R^R^

0/0
10.12.2010 13:41





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.