- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tlak na ženy, nutnost být hubená a jen tak splňovat dnešní pokřivený „ukazatel úpěšnosti“ je enormní. Dnes už každá malá holčička v televizi, v časopisech i na reklamách vidí prezentaci „nenormálního“ těla ženy – extrémně vyhublé modelky. Bohužel to však požaduje za normální. Módní časopisy i všudypřítomná reklama nás utvrzují v názoru, že kdo není vyzáblý, jako by nebyl. A tak se všechny snažíme. V lepším případě cvičíme, v horším nejíme. A na začátku nového roku nás v tom podporují i média. Každý časopis i deník přichází s vlastní „zaručenou dietou“, jak tento rok opravdu zhubnout do plavek. Dieta je naprosto běžné téma každé ženské kanceláře. Děsivé je, že trend štíhlosti už přestává být požadavkem jenom u žen a dívek, ale přesouvá se i k mužům. Dříve neslyšitelná hláška „Přibral jsem, dám si jen salát a minerálku. Žádné pivo.“ je dnes běžně slyšitelná i z mužských úst. Prostě být úspěšný znamená být štíhlý, u žen mnohdy vyhublý.
Výše uvedené jsou však již mnohokrát opakovaná fakta, která každý z nás slyšel aspoň milionkrát. Navíc si v duchu říkáme, že to s tou vyhublostí asi není tak kritické, když rapidně roste obezita. Jenže ono vedle obezity roste procento i podvyživených a zejména mentální anorexie a bulimie u mladých dívek a žen (a dokonce i mužů). Proto je nezbytné jenom nepsat o nebezpečích, ale aktivně změnit přístup. Média i reklama by měla místo modelek ukazovat úspěšné ženy (i muže) v bussinesu, politice, školství či zdravotnictví (ale i kdekoliv jinde) s normální zdravou postavou. Myslím, že by to pak byl ideální vzor pro další generace. Bohužel nás ale čeká ještě dlouhá cesta a do té doby nejspíš jím jen zeleninový salát a rychle běžím cvičit.
předchozí | 1 2 | další |